вівторок, 6 лютого 2018 р.

Роль шкільного методичного об'єднання вчителів історії та правознавства
Освіченість, здатність змінюватися, самовдосконалюватися, а також інтелект, професіоналізм значною мірою залежить від якісної, плідної роботи методичного об’єднання. Саме під час засідань МО відбувається ознайомлення з новими інструктивними документами, новітніми методиками, технологіями, альтернативними програмами та підручниками. Враховуючи те, що вчитель мусить постійно вчитися, поповнювати й поновлювати свої знання методики, на засіданнях методичного об'єднання обов'язково заслуховуються питання теоретичної підготовки з актуальних проблем навчання та виховання.
Участь у методичній роботі є професійним обов'язком кожного педагогічного працівника. Робота методичного об’єднання спрямована на створення оптимальних умов для самовираження особистості у різних видах діяльності, розкриття її нахилів, здібностей, обдарувань. Головна увага зосереджена на наданні реальної, дієвої допомоги педагогічним працівникам, особливо молодим, у підвищенні їхньої професійної майстерності, створенні творчої атмосфери, такого морально-психологічного клімату, який сприяв би пошуку кращих технологій педагогічної діяльності, ефективному втіленню інноваційних технологій. Ефективна робота методичного об'єднання активізує участь учителів у різноманітних заходах: конкурсах, виставках, семінарах. А все це і є етапами оволодіння вчителем своєї професії та формування професійної компетентності
Формування у педагогів умінь професійної діяльності не просто одне із завдань методичного об’єднання, а й таке завдання, реалізація якого може бути перевірена, вивчена, проаналізована, що вкрай важливо для оптимального управління методичною роботою. Здійснювати основні функції методичного об’єднання допомагає технологія комплексного дослідження діяльності вчителя через його портфоліо, яке відображає професійну діяльність, в процесі формування якої проходить самооцінювання та сприйняття необхідності саморозвитку.
ПРІОРИТЕТНІ НАПРЯМКИ РОБОТИ МО ВЧИТЕЛІВ ІСТОРІЇ ТА ПРАВОЗНАВСТВА
1. Вдосконалення та збагачення різних за змістом знань педагогів (предметних, методичних, дидактичних, виховних, психологічних, загальнокультурних).
2. Розвиток світогляду, професійно-ціннісних орієнтацій, переконань вчителів, адекватних завданням розвитку школи, району, області.
3. Розвиток сучасного стилю педагогічного мислення вчителя (таких рис як системність, комплексність, конкретність, почуття міри, гнучкість, мобільність) і готовність до професійного самовдосконалення та роботи над собою.
4. Формування сучасної правової культури у вчителів та учнів.
5. Виховання правової свідомості шляхом формування знань про соціальну цінність права, його роль у житті суспільства, захист прав і свобод кожного громадянина в державі.
На всіх етапах розвитку освіти головним завданням було і залишається підвищення рівня професійної майстерності педагогів. Сучасній школі сьогодні потрібний учитель, який міг би оновлювати, удосконалювати зміст своєї діяльності. Впоратися з цим завданням можна тільки за умови добре організованої і спланованої роботи методоб’єднань, так як одним з провідних напрямів його діяльності є підвищення професійної компетентності вчителя без відриву від основного місця роботи.
Тому важливою умовою ефективного планування роботи методоб’єднання вчителів є визначення рівня професійної компетентності педагогів за допомогою анкет, тестів, методом простого спостереження.
Всю роботу методоб’єдання повинна пронизувати практична направленість. Чим різноманітніші форми роботи, тим більше можливостей у вчителя для творчості. Життя наполегливо вимагає творчого підходу до підбору тем, над якими будуть працювати протягом навчального року вчителі методоб’єднання. Важливо, щоб поряд з питаннями конкретно-методичного характеру, в полі зору знаходили місце питання психологїі школяра, проблеми дидактики уроку. Без цього сучасний учитель не є професійно компетентним і не може повною мірою забезпечити високу якість знань, умінь і навичок учнів. Таким чином, учителю XXI століття повинні бути притаманні професійна компетентність, інтелігентність, конкурентноздатність, духовність. Нам потрібен вчитель, який є професійно спрямованою особистістю, здатною до самовдосконалення .
Методичне об`єднання вчителів історії та правознавства проводить систематичну роботу по формуванню в учнів активної громадської позиції. Фундаментальні знання учнів, їх вміння застосовувати отриманий матеріал на практиці, усвідомлення зв’язку історичних подій із сучасністю – дозволяють учням навчального закладу щорічно приймати участь у шкільних та районних конкурсах та олімпіадах, правових та інтелектуальних турнірах.  Цьому сприяють: нестандартні уроки, проектна діяльність, екскурсійна робота, позакласні заходи.
Учителями методичного об’єднання постійно проводиться експериментальна робота по впровадженню та використанню інтерактивних методик навчання.
Робота шкільного методичного об'єднання вчителів історії та правознавства має чітко поставлені перед собою завдання: опановувати та впроваджувати сучасні технології навчання, сприяти виявленню індивідуальних здібностей дітей, створити сприятливі умови для їх подальшого розвитку.
Робота методичного об’єднання  спрямована на вдосконалення педагогічної і методичної майстерності, на реалізацію проблемної теми методичного об’єднання вчителів. Всі члени шкільного методичного об'єднання вчителів історії та правознавства працюють над науково-методичними проблемами, які у повній мірі підпорядковані та спрямовані на розв’язання проблемної теми школи.

Кожний педагог постійно вдосконалює свою педагогічну
майстерність. Намагається зробити дітей активними учасниками
навчально-виховного процесу, навчити їх думати, проникати в суть явищ. Кожного хвилює питання, як зробити навчання цікавим.

Немає коментарів:

Дописати коментар